felfell

برخی از مهمترین آفات بوته های فلفل (شته ها)

هنگام پرورش فلفل ، به اقدامات پیشگیرانه توجه ویژه ای می شود. مراقبت و بازرسی منظم از بوته ها برای تشخیص به موقع آفات یا بیماری ها ضروری است. اگر علت به موقع مشخص نشود و درمان انجام نشود ، گیاهان مبتلا می توانند به مدت 1-2 هفته بمیرند .سرسبزی فراوان و محیط مرطوب شرایط مطلوبی را برای پیشرفت در بیماری های مختلف و یا آلودگی به حشرات ایجاد می کند. باغداران بعد از مشکل پژمردگی نهال های کاشته شده ، مسئله کنترل آفات و بیماری در فلفل را در جایگاه دوم قرار دادند. بنابراین ، شما نباید از اولین علائم آسیب به یک گیاه یا میوه چشم پوشی کنید!

هنگام پرورش فلفل ، به اقدامات پیشگیرانه توجه ویژه ای می شود. مراقبت و بازرسی منظم از بوته ها برای تشخیص به موقع آفات یا بیماری ها ضروری است. اگر علت به موقع مشخص نشود و درمان انجام نشود ، گیاهان مبتلا می توانند به مدت 1-2 هفته بمیرند .سرسبزی فراوان و محیط مرطوب شرایط مطلوبی را برای پیشرفت در بیماری های مختلف و یا آلودگی به حشرات ایجاد می کند.

باغداران بعد از مشکل پژمردگی نهال های کاشته شده ، مسئله کنترل آفات و بیماری در فلفل را در جایگاه دوم قرار دادند. بنابراین ، شما نباید از اولین علائم آسیب به یک گیاه یا میوه چشم پوشی کنید!

برخی از مهمترین آفات بوته های فلفل عبارتند از :

1)  شته ها (Aphids) :

علائم

  • کاهش کیفیت و عدم بازار پسندی میوه های فلفل شیرین بدلیل مایعات دفعی و شیرین بدن آنها موسوم به “شبنم عسلی” (honeydew) که سبب رشد قارچ دوده (sooty mould) یا “فوماژین” بر سطح برگ ها و میوه های فلفل می شوند.
  • پژمردگی ، بازماندگی رشد (stunded) ، بدشکلی (malformed) و پیچش (crinkled) شاخه ها ، برگ ها و میوه ها

تهیه شده در واحد تحقیق، توسعه و آموزش فلفل زار

httpd://felfelzar.ir

felfelzar@yahoo.com

 

 

منبع محتوا : تهیه شده در واحد تحقیق، توسعه و آموزش فلفل زار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دیدگاه‌هایی که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌شود
  • از نوشتن حروف لاتین خودداری کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
سایدبار Scroll To Top