felfell

جنوب کرمان رتبه دوم سطح گلخانه های کشور را دارد

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب استان کرمان با سطح ۲۵۰۰ هکتار گلخانه، رتبه اول تولید محصولات سبزی و صیفی و رتبه دوم سطح گلخانه های کشور را به خود اختصاص داده است. “سعید برخوری” در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی جنوب‌ کرمان و توسعه سطح گلخانه های منطقه  اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای عنبرآباد در سطح ۱۷ هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است که در حال حاضر یک هکتار آن تکمیل و محصول توت فرنگی کشت شده است رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب استان کرمان با سطح ۲۵۰۰ هکتار گلخانه، رتبه اول تولید محصولات سبزی و صیفی و رتبه دوم سطح گلخانه های کشور را به خود اختصاص داده است. “سعید برخوری” در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی جنوب‌ کرمان و توسعه سطح گلخانه های منطقه  اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای عنبرآباد در سطح ۱۷ هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است که در حال حاضر یک هکتار آن تکمیل و محصول توت فرنگی کشت شده است.

ایسنا/کرمان رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب استان کرمان با سطح ۲۵۰۰ هکتار گلخانه، رتبه اول تولید محصولات سبزی و صیفی و رتبه دوم سطح گلخانه های کشور را به خود اختصاص داده است. “سعید برخوری” در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی جنوب‌ کرمان و توسعه سطح گلخانه های منطقه  اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای عنبرآباد در سطح ۱۷ هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است که در حال حاضر یک هکتار آن تکمیل و محصول توت فرنگی کشت شده است.

وی اهمیت توسعه گلخانه ها در جنوب کرمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: توسعه کشت گلخانه ها با هدف ارتقاء امنیت غذایی، تولید محصولات راهبردی کشاورزی، همچنین کاهش یا قطع وابستگی بسیاری از محصولات کشاورزی به خارج از کشور، راهکار مناسبی برای مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک است.برخوری توسعه گلخانه ها در منطقه جنوب استان کرمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توسعه گلخانه ها در این منطقه به دلیل اقلیم مناسب و مصرف انرژی بسیار پایین، از روند بسیار خوبی برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح گلخانه ای در این منطقه را ۲۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: جنوب کرمان رتبه اول تولید محصولات سبزی و صیفی و رتبه دوم سطح گلخانه های کشور را به خود اختصاص داده است.وی از برنامه ریزی برای احداث ۲۸۰ هکتار گلخانه در سال جاری خبرداد و گفت: برنامه‌ریزی برای احداث ۲۸۰ هکتار گلخانه در منطقه صورت گرفته و برای این منظور تسهیلات بانکی نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع محتوا : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دیدگاه‌هایی که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌شود
  • از نوشتن حروف لاتین خودداری کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
سایدبار Scroll To Top